Kunde
Oslo Kommune v/ Bymiljøetaten
År
2025
Tjenester
Arrangementstjenester, Kampanje, PR
Bakgrunn
I Burson vant vi rammeavtale med Oslo kommune v/Bymiljøetaten. Som en forlengelse av den har vi i Kvikk fulgt opp eksekvering på de oppgavene vi hadde der. Rammeavtalen hadde som mål å øke bevisstheten om forsøpling i Oslo, særlig blant barn. Derfor utviklet vi Våre Skjulte Naboer – et engasjerende konsept som knytter dyr og natur til forsøplingsproblematikk på en leken og pedagogisk måte.
Ide
Konseptet "Våre Skjulte Naboer", inkluderte et komplett dyreunivers med karakterer og historier som fanger oppmerksomheten i konkurranse med mange andre inntrykk for de mindre — slik at læring om miljøvern blir gøy, konkret og lett å ta med seg hjem. Barna husker og gjentar navnene på dyrene, historiene og særegenskapene deres. De bryr seg nevneverdig mer når de drar fra arrangementene, fordi de kjenner de utsatte dyrene bedre.
Gjennomføring
Årlig gjennomføring 2022–2025 med aktiviteter og undervisning – totalt 15 000 barn nådd.
Tilstede der barna er: stands og familieaktiviteter på bl.a. Holmenkollen Skifestival og Walk in the Park, med praktiske oppgaver og materiell.
Animert kampanjefilm ble produsert
Spillet Rusken Vs Fusken ble oppgradert
Maskoten ble redesignet
PR og synlighet både i NRK Super og lokalaviser (Avisa Oslo, etc.)
Resultater









