Hvordan bygger vi den mest lokale lokalbanken?
Kunde
Flekkefjord Sparebank
År
2024
Tjenester
Kampanje, Konsept, Innholdsproduksjon
Bakgrunn
Kvikk vant en konkurranse om å få lage kampanje for den regionale sparebanken Flekkefjord Sparebank i 2024. Målet var å bli anerkjent som den mest lokale lokalbanken i regionen, med høy kjennskap til hver kommunes hverdag – fra Mandal til Egersund. Banken har røtter tilbake til 1837 og har i snart 200 år vært tett på lokalsamfunnene den betjener.
Utgangspunktet: Flekkefjord Sparebanks løfte «Her for deg. Der du er.»
Ide
«For deg» – en hyperlokal kampanje som oversetter merkevareløftet til konkrete, gjenkjennelige budskap for hvert lokalområde. Innsikten er at hver kommune har sine begreper, vaner og særtrekk. Derfor lot vi lokalkunnskap forme kommunikasjon, slik at banken viser at den forstår folks liv – ikke bare deres økonomi.
Eksempler:
Kvinesdal: «For deg som synes dobbeltparkering er dobbelt så praktisk.»
Vanse/Lister: «For deg som bor i den 51. staten.»
Gjennomføring
Merkevarekampanje med modulære budskaper per kommune/område, utviklet i tett dialog med de lokale bankene for høy treffsikkerhet og gjenkjennelse.
Innholdsproduksjon for digitale og fysiske flater: kortformat video og statiske varianter som kan roteres gjennom året.
SoMe-snutter tilpasset feed og stories for bred rekkevidde og høy frekvens i primærkommunene.
Display og plakater med lokaliserte hovedbudskap for synlighet langs daglige reisemønstre.










