Et sponsorat for å løfte merkevarekjennskapen til norges tredje største oljeselskap
Kunde
Vår Energi
År
2025
Tjenester
Spons, Kampanje, Strategi
Bakgrunn
Vår Energi konkurrerer om oppmerksomheten med de største aktørene, men hadde lavere kjennskap enn Equinor og Aker – til tross for å konkurrere i samme størrelsesorden som Aker. Oppgaven var å løfte merkevarekjennskapen i hele Norge. Innsikten: I en usikker geopolitisk tid leverer Vår Energi energisikkerhet til Europa – og den samme energien kan gi fart til mennesker, prestasjoner og fellesskap gjennom målrettede sponsorater.
Ide
«Energi til neste steg» – en tydelig merkevareplattform som kobler Norges hverdagslige og sportslige øyeblikk til Vår Energis samfunnsoppdrag. Konseptet viser hvordan selskapet gir kraft både til Europa og til norske ambisjoner, slik at flere kan ta sitt neste steg.
Konseptet går ut på å gi energi til bredden (communities), innovatørene (the next) og de som leder an (the edge).
Vi sikret budskapet og konseptet ved å inngå en moderne avtale mellom Vår Energi, NSFA og utøverne individuelt. Dette sikret et personlig eierskap for hver av utøverne og egen beslutningsevne over om de ønsket å samarbeide med selskapet. Avtalen tilbød hver eneste utøver hjelm og flaske, fra A-utøvere til C-utøvere og Para-alpinistene.
Gjennomføring
Kampanjen ble rullet ut nasjonalt med en koordinert miks av:
Sosiale medier i samarbeid med landslaget, med innholdsserier og klipp som fremhever prestasjon og fellesskap.
Spons av alpinutøvere på landslaget og unike avtaler for høy relevans i vintersesongen.
Innholdsproduksjon på tvers av formater for høy gjenkjennelse og enkel distribusjon.
Vignetter på TV 2 og Viaplay for bred dekning og hyppig eksponering i premium flater.
Partnere og ambassadører: NSFA og individuelle utøvere. Effekten ble målt gjennom befolkningsundersøkelser med Norstat, samt retention og visninger i sosiale medier og TV-visninger.
Resultater



